#brusselsdance 2017-2018

1 STAD / 2 MAANDEN / 13 CULTUURHUIZEN / 50 DANSPRODUCTIES & TALKS / 100 VOORSTELLINGEN

In Brussel wordt volop gedanst en gecreëerd. Met Brussels Dance bieden dertien kunstenhuizen een staalkaart van de rijkdom en diversiteit van de Brusselse podiumkunsten, en het publiek de kans om de creativiteit en dynamiek van onze hoofdstad te komen ontdekken.

Brussels, dance!, dat zijn  meer dan 50 producties en lezingen, een honderdtal dansvoorstellingen, een open en gedurfd aanbod van tegelijk jong en opkomend talent maar ook gerenommeerde kunstenaars en grote namen…

Kom van 1 februari t/m 31 maart mee proeven van het aanbod van Brussels Dance!

brusselsdance.eu

Mette Ingvartsen

21 Pornographies

dans performance

21 Pornographies
21 Pornographies

dans

vr 09.03 - za 10.03.18

Dat pornografie zich tot diep in onze samenleving heeft geworteld, wil Mette Ingvartsen onderzoeken én onthullen. In dit vierde deel van haar cyclus The Red Pieces mixt ze fysieke acties met verhalende passages, waardoor ze je als het ware een mentale choreografie voorschotelt. Opnieuw kijkt ze door een vergrootglas naar seksualiteit – met een buitengewoon intense voorstelling als resultaat.

Vera Tussing & Esse Vanderbruggen

Both, Two

dans

Both, Two
Both, Two

dans

wo 21.02 - do 22.02.18

Twee vrouwenlichamen verstrengelen zich tot ze er nog maar één zijn. Of drie? Of… geen? Waar begint een lichaam eigenlijk? Tijdens een duet dat refereert aan de stijlfiguren van het genre en ze tegelijk overstijgt, weerklinkt een heldere vraag. Wat kan het vandaag betekenen om met twee samen te zijn?

Radouan Mriziga

8

dans installatie

8
8

dans

vr 02.02 - za 03.02.18

Radouan Mriziga verkent de polyritmiek, een basisritme uit de Afrikaanse muziek. Door naar het sociale equivalent van deze bijzondere harmonie te zoeken, herinnert deze oefening voor twee dansers aan de noodzaak en de rijkdom van verschillen in een creatieproces.

Trajal Harrell

CAEN AMOUR

dans performance

CAEN AMOUR
CAEN AMOUR

dans

vr 31.03 - za 01.04.17

Trajal Harrell belicht het moment in de dansgeschiedenis waar vrouwelijke artiesten de grenzen aftastten tussen amusement, erotische dans, en vroege experimenten in moderne dans. Hij laat CAEN AMOUR de vorm aannemen van een hoochie coochieshow. Met verleidelijke bewegingen lokken de schaars geklede ‘hoochies’ je richting backstage, om de festiviteiten aan de ‘coochie’- zijde te onthullen.