Claire Croizé & Matteo Fargion [FR/BE,IT]

Flowers (we are)

Flowers (we are)
Flowers (we are)

27.03 – 28.03.2019

Het werk van Claire Croizé is dansant, genereus en steeds gedragen door een grote liefde voor muziek. In Flowers (we are) gaat ze aan de slag met twee van haar favoriete inspiratiebronnen: Bach en Rilke. Ze legt beide grootheden in de handen van Matteo Fargion, de Britse componist en performer die je ongetwijfeld kent van zijn geniale duetten met choreograaf Jonathan Burrows. Fargion en Croizé gaan niet voor slaafse vertolkingen van Bach en Rilke, maar kiezen voor een speelse, enigszins tegendraadse hommage. Ze maken een keuze uit de preludes van Bachs Das wohltemperierte Klavier en uit zijn koralen die getranscribeerd worden voor quatre-mains piano. Daarnaast creëert Fargion ook nieuw werk ‘à la Bach’ om zo een nieuw licht te werpen op zijn barokke meesterwerken. De gedichten van Rainer Maria Rilke interpreteert hij dan weer als pop songs. In de oneerbiedigheid toont zich de liefde.

• De Frans-Brusselse choreografe Claire Croizé presenteerde al verschillende voorstellingen in het Kaaitheater, waaronder het exuberante EVOL dat werd geselecteerd voor Het Theaterfestival 2017.


concept Claire Croizé | musical composition Matteo Fargion | dance Emmi Väisänen, Claire Godsmark, Gorka Gurrutxaga | music interpreted by Matteo Fargion & Francesca Fargion | music Johann Sebastian Bach | dramaturgy Etienne Guilloteau | costume design Anne-Catherine Kunz | production ECCE vzw | co-production Kaaitheater, Concertgebouw Brugge, wpZimmer, Kunstencentrum BUDA | support Workspace Brussels, STUK, De Vlaamse Overheid

Kijk verder

Mette Edvardsen & Matteo Fargion

Penelope Sleeps

performance muziek opera

Penelope Sleeps
Penelope Sleeps

productie

za 11.05 - wo 15.05.19

Samen met de componist en performer Matteo Fargion waagt Mette Edvardsen zich aan het operagenre, een genre dat ze allebei al lang wilden aanpakken. De relatie tussen stem en muziek, tussen ruimte en schaal zijn belangrijk, maar het duo kiest ervoor om niet letterlijk te verwijzen naar operabeelden. In plaats daarvan trekken ze lijnen waarmee ze een onbekende horizon traceren.