Tine Van Aerschot

De gemiddelde God of het megalomaan minderwaardigheidscomplex

De gemiddelde God
De gemiddelde God

21.01 – 22.01.2022

Tine Van Aerschot's new performance is a cross between a Catholic worship service, a political party conference, a Tupperware-evening and an occult celebration of the winter solstice. There is declaiming, closed jars are opened and closed again, and demons have free play. Language is manipulative, lies and secrets are mistaken for truth and common good. At any moment, everything can turn around and nothing is what it seems.

On stage are actresses Lois Lumonga Brochez, Aurelie Di Marino and Mira Bryssinck - they play God, Devil and Narrator. The audience also takes on a role, that of the choir, the community, the people: everyone gets to sing and pray and incant. At the end, hopefully everyone knows even less than at the beginning.

A performance by and with Tine Van Aerschot, Lois Lumonga Brochez, Mira Bryssinck,  Aurelie Di Marino.

•  Tine Van Aerschot is a visual artist and has since 2006 been creating performances. Most of them were shown at Kaaistudio's, such as It concerns love, when in doubt, duck, and we are not afraid of the dark. Precision, humour, language and fragility are always central to her theatre work.

 


tekst en concept Tine Van Aerschot | spel Lois Lumonga Brochez, Mira Bryssinck, Aurelie Di Marino | licht en techniek Luc Schaltin | muziek Lois Lumonga Brochez | muzikale ondersteuning Nabou Claerhout | productieleiding Isabelle Vander Stockt | management Klein Verzet | verspreiding Astrid De Haes | productie TREVOR vzw | coproductie Kaaitheater, Campo, Vooruit, Kunstenwerkplaats Pianofabriek, Buda | met de steun van de Vlaamse Gemeenschap

gebedenboekje

There's more

Lees meer - De gemiddelde God

Lees meer - De gemiddelde God
Lees meer - De gemiddelde God

article

Fri 21.01.22

Voor Tine Van Aerschot was het katholieke geloof een aanleiding om demagogie en het verlangen naar macht in onze samenleving maar ook in onszelf onder de loep te nemen. Het is een onderwerp dat ze al vaker zijdelings benaderde in haar voorstellingen. Hoe moeten we ons tot deze vormen van machtswellust en demagogie verhouden? En hoe maken we dit voelbaar op het podium?