#daredevil

Durf jij deze compromisloze makers aan?

Alexandra Bachzetsis

Escape Act

dans performance

Escape Act
Escape Act

dans

vr 06.03 - za 07.03.20

Heeft stem een gender, heeft huid een ras? Zowel gebruik makend van drag, vogueing, striptease, YouTube-tutorials als het triadisch ballet van Oskar Schlemmer, proberen zeven lichamen en nog veel meer objecten nieuwe constellaties uit, als surrealistische ready-mades. Met veel ironie toont de voorstelling genderidentiteiten op een hyper-stereotiepe manier, om ze vervolgens weer te ontmantelen.

Boris Charmatz

infini

dans

infini
infini

dans

wo 25.03 - za 28.03.20

Al eeuwenlang tellen dansers hun stappen tot 4, 6 of 8. Maar wat als dansers tellen tot oneindig? Boris Charmatz: ‘Ik heb altijd een hekel gehad aan tellen tijdens het dansen. In dit stuk tellen, spreken en zingen we om te dansen, maar vooral: om nog beter kunnen dwalen.’ In een wereld die meer en meer slaaf is van algoritmes, biedt Charmatz een moment van oneindigheid.

Doris Uhlich

Every Body Electric [medium]

dans

Every Body Electric [medium]
Every Body Electric [medium]

dans

do 02.04.20

Mensen met een lichamelijke beperking worden meestal eerder geassocieerd met stilstand dan met beweging. In Every Body Electric weerlegt Doris Uhlich die gedachte met vitaliteit en extase. Verwacht een boeiende dialoog tussen mens en machine, waarbij uiterst persoonlijke dansstijlen variëren van explosief tot zacht-poëtisch.

Joost Vandecasteele

Culturo Says No

theater

Culturo Says No
Culturo Says No

theater

di 05.05 - wo 06.05.20

‘Ik verzet mij tegen de luiheid van verzet. Ik walg hoe woede zich een waardig argument waant. Ik schaam me voor de saaiheid van de schreeuwers.’ Na Otaku, In Onaanvaardbare Staat en Habeus Corpus keert Joost Vandecasteele terug met deze nieuwe solo.

Kris Verdonck / A Two Dogs Company

ACT. Johan Leysen plays Beckett

theater installatie

ACT. Johan Leysen plays Beckett
ACT. Johan Leysen plays Beckett

theater

do 13.02 - za 15.02.20

Deze gecureerde Beckett-avond brengt een verrassende mix aan vormen samen: een monoloog door Johan Leysen; een videolezing door filosoof en wiskundige Jean Paul Van Bendegem; én een performatieve scenografie die een mogelijk landschap voor een Beckett-tekst suggereert. Met dit parcours verkent Kris Verdonck zijn met Beckett gedeelde fascinatie voor technologie, en de toenemende strijd tussen mens en machine.