buren

SPARE TIME WORK

SPARE TIME WORK
SPARE TIME WORK

04.06.2022

Can you spend spare time? When is one a big spender? How do you spend spare time? How do you spend your spare time? Do you like to play? Sports? Do you work? Out? Do you go to the gym? I’m pretty sure I saw you there...  

In SPARE TIME WORK benadert buren op muzikale wijze gedachten en ideeën over (reproductieve) arbeid en vrije tijd. Ze verkennen klasse en groei met behulp van personages als Adult Hood and Young, Cleaner, Grown Woman en Office Worker. Ondergedompeld in verschillende kleursferen onderzoeken ze een verscheidenheid aan (machts)relaties, verlangens en realiteiten, omringd door de interne en externe stemmen van (persoonlijke) geschiedenissen en radio, internet en televisie. Op welke manier vertelt onze ‘dag van vandaag’ ons wat we moeten zijn, waar we moeten staan en wat we moeten doen? Wie draagt de dogma's, codes, wetten en welke systemen zijn er aan het werk?

• buren – het collectief rond Oshin Albrecht en Melissa Mabesoone – bevindt zich ergens tussen performance, theater en beeldende kunst in. Met ironie, humor en een toekomstgerichte verbeeldingskracht spelen ze met thema’s als het vrouwelijke, popmuziek en neoliberale fantasieën. Vorig seizoen toonden ze hun video To give voice to tijdens WoWmen!20. SPARE TIME WORK is hun tweede voorstelling.


concept & performance buren (Oshin Albrecht & Melissa Mabesoone) | light Vera Martins | music and sound buren & Benne Dousselaere | set design buren & Kato Six | external eye Charlotte Vanden Eynde | costumes Claudine Grinwis Plaat Stultjes | production manager Famke Dhont | production buren & workspacebrussels | co-production Kaaitheater, Playground (STUK & Museum M), workspacebrussels, Voo?uit, KAAP, de Brakke Grond, BUDA, de t h e a t e r m a k e r | supported by the Flemish Community, the Flemish Community Commission, and apap – FEMINIST FUTURES, a project co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union | special thanks to the 2020 team Eva Dermul, Hannah De Meyer and Marthe Thys