Meg Stuart/Damaged Goods & Jompet Kuswidananto [US/DE/BE, ID]

Carte Blanche

18.01 – 24.01.2018

Onbekend terrein

Op uitnodiging van het EUROPALIA INDONESIA-festival, wagen Meg Stuart en beeldend kunstenaar Jompet Kuswidananto zich aan een artistieke ontdekkingstocht doorheen het Indonesië van vandaag. Imaginaire en onzichtbare ruimtes – en de stemmen die erin weerklinken – vormen de vertrekpunten voor een avontuurlijk onderzoek op onbekend terrein.

Jompet Kuswidananto werkt binnen diverse kunstvormen, van installatie over geluid en performance tot theater. Hij onderzoekt telkens de geschiedenis van Indonesië en de complexiteit van het hedendaagse bestaan in een geglobaliseerde wereld. Zijn praktijk focust op thema’s als politiek, kolonialisme, macht en massamobilisatie in Indonesië na president Soeharto’s aftreden.


production Damaged Goods | co-production EUROPALIA INDONESIA

Kijk verder

Eko Supriyanto

Salt

dans

Salt
Salt

productie

do 19.10.17

Als nieuwe stem binnen het hedendaagse Indonesische danslandschap onderzoekt Eko Supriyanto de relatie tussen zijn Javaanse culturele erfgoed en het ritme van de onderwaterwereld – een wereld zonder zwaartekracht waar een ander perspectief mogelijk wordt. Hij put uit zijn klassieke dansopleiding, zijn duikervaringen en de Javaanse landbouwtraditie van het kerven in de grond.

Gisèle Vienne

Showcase: Carte Blanche

performance muziek

Showcase: Carte Blanche
Showcase: Carte Blanche

productie

wo 17.01.18

Net zoals Meg Stuart, kreeg theatermaakster Gisèle Vienne van EUROPALIA INDONESIA carte blanche om zich te verdiepen in de Indonesische cultuur. Ze dompelde zich onder in een magische wereld van performatieve rituelen vol maskers en poppen.

Meg Stuart / Damaged Goods & EIRA

BLESSED

dans

BLESSED
BLESSED

productie

vr 01.06 - za 02.06.18

Een man beweegt voorzichtig tussen kartonnen decorstukken. Alles lijkt vredig in dit gestileerde paradijs, tot een plotse regenbui escaleert tot een vernietigende stortvloed. Een decennium na de première van BLESSED blijft Francisco Camacho zich vastklampen aan een wereld die al lang in puin ligt.