ma di wo do vr za zo
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 

A lot of moving parts

dans
#Daredevil
11—12.01.2019

Hoe denkt dans doorheen Eleanor Bauer en hoe denkt Eleanor Bauer doorheen dans? In deze solo brengt de Amerikaanse choreografe en performer Eleanor Bauer jaren van danspraktijk en -schriftuur samen. Ze gaat aan de slag met fricties, botsingen, vertalingen, liefdesverhoudingen en lacunes tussen dans en taal. Ze keert terug naar de etymologische betekenis van choreografie – het Griekse ‘Choreia’ (dans) en ‘graphein’ (schrijven) – en schrijft dans in bewegingen én in woorden. In het Zweeds zijn ‘voelen’ en ‘weten’ één en hetzelfde woord. Puur toeval, of poëtische gerechtigheid?

• Sinds haar opleiding aan PARTS toonde Eleanor Bauer zowat al haar werk in het Kaaitheater. Van spitsvondige solo’s tot ingenieus veelzijdige producties voor de grote zaal. Van 2013 tot 2016 was ze hier artist-in-residence. Daarna trok ze naar Stockholm voor een doctoraat in de choreografie. Dit seizoen toont ze ook de ‘cyber a cappela Dataist opera’ New Joy in de grote zaal, samen met haar partner in crime componist Chris Peck.

concept, choreography, text, performance Eleanor Bauer | costume Sofie Durnez | lighting Jonatan Winbo | production GoodMove vzw | support Lafayette Anticipations — Fondation d’entreprise Galeries Lafayette (Paris), Danspace Project 2018-19 Commissioning Initiative with support from the Andrew W. Mellon Foundation (New York), SKH Stockholm University of the Arts